Rakan kongsi teknologi PROTON, Zhejiang Geely Holding Group (Geely), telah mempamerkan pelbagai jenis teknologi inovatif pada Pameran Automobil Beijing 2024 baru-baru ini.

Antaranya ialah konsep SUV perdana berteknologi tinggi, Galaxy Starship, yang menunjukkan komitmen Geely untuk memajukan teknologi automotif. Dengan langkah global ke arah kenderaan tenaga baharu, paparan Geely juga termasuk mempamerkan
perkembangan terobosan dalam rangkain kuasa elektrik dan hibrid, serta pengenalan seni bina termaju seperti Seni Bina Pengalaman Lestari (SEA) dan Seni Bina Modular Kompak (CMA) untuk model masa hadapan.

Galaxy Starship berasaskan Seni Bina Elektrik Geely dan menyepadukan berbilang teknologi rangkaian kuasa serta memperkayakan pengalaman pengguna dengan kecerdasan buatan telah disokong oleh FlymeAuto daripada Meizu.

Pintu bersayap camar yang besar juga terbuka kepada bahagian dalam yang luar biasa dengan tempat duduk berbilang fungsi, mempamerkan reka bentuk masa depan yang berpotensi untuk dalaman kenderaan.

The smart Concept #5 made its global debut at Beijing 2024

Selain mendapatkan pendapat umum dan mempamerkan arah reka bentuk teknologi dalam pameran ini, ia boleh dimasukkan ke dalam strategi produk PROTON untuk menggabungkan ciri-ciri canggih dan meningkatkan prestasi merentas model masa depannya.

Media juga mendapat peluang untuk melihat dengan lebih dekat model ketiga smart berasaskan SEA, iaitu SUV smart #5 dengan binaan yang kukuh dan tahan lasak. Dengan ketibaan smart #3 yang akan datang di Malaysia pada tahun 2024, rangkaian tawaran daripada syarikat itu yang merupakan kerjasama antara Geely, dan Kumpulan Daimler dijangka meningkat dalam masa terdekat.

Geely Research Institute at Hangzhou Bay

“Untuk pameran Beijing 2024, walaupun tiada model dipamerkan antara kerjasama Geely dengan PROTON, kami tetap merasakan ia adalah peluang penting untuk mempamerkan model dan teknologi yang mungkin disesuaikan pada masa hadapan.

“Rakyat Malaysia dijangkakan boleh mengalami lebih banyak platform global Geely dan seni bina tenaga baharu yang pintar digabungkan ke dalam model PROTON di masa akan datang, memacu kepada era baharu kecerdasan buatan yang komprehensif dalam industri automotif di Malaysia,” kata Dr Li Chunrong, Ketua Pegawai Eksekutif PROTON.

KOMEN ANDA

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini