Pihak Berkuasa Pelancongan Thailand (TAT) telah bekerjasama dengan AIS, penyedia perkhidmatan digital terkemuka, untuk mempromosi sektor pelancongan yang berkembang pesat melalui kempen pemasaran yang inovatif.

“Kempen‘ Selamat Kembali ke Thailand’ kami bertujuan untuk menampilkan potensi negara’s sebagai destinasi pelancongan bertaraf dunia,” Chattan Kunjara Na Ayudhya, timbalan gabenor bagi pemasaran antarabangsa (Asia dan Pasifik Selatan) TAT’s, berkata.

“Kempen baharu ini akan memudahkan perjalanan pelawat, selaras dengan matlamat Thailand’s untuk menggiatkan semula industri pelancongan,” tambahnya.

Perkhidmatan Teratas, Keselesaan Optimum

Kempen ini membolehkan bakal pelawat mendapatkan kad SIM “Amazing Thailand” melalui
ejen pelancongan dalam talian di negara asal mereka. Kad itu menyediakan pelancong dengan kemudahan internet berkelajuan tinggi sebaik sahaja mereka turun dari pesawat.

Dibekalkan oleh Advance Info Service (AIS), Rangkaian Digital Terpantas Thailand, kad SIM
menyediakan internet berkelajuan tinggi 8 gigabait bagi tempoh percubaan percuma. Ia juga menyediakan akses untuk pelbagai perkhidmatan daripada rakan kongsi gaya hidup tempatan terkemuka.

Menurut Chattan Kunjara, lebih 20 juta pelancong telah melawat Thailand setakat tahun ini, termasuk 14.7 juta dari pasaran Asia dan Pasifik seperti China, Malaysia dan India.

“Dengan harapan untuk mengekalkan momentum, TAT komited untuk menyediakan pelancong dengan perkhidmatan teratas dalam memastikan keselesaan optimum dan meningkatkan pengalaman keseluruhan perjalanan mereka,” jelasnya.

Kempen telah dilancarkan secara rasmi pada 17 Oktober dan akan berterusan sehingga 31
Mac 2027.

AIS 5G Rangkaian Terpantas Nombor 1 di Thailand

Melalui kempen ini, TAT merancang untuk mengagihkan sejuta kad SIM kepada pelancong
yang akan tiba, berserta dengan e-baucar eksklusif badan pertubuhan rakan kongsi.

“Pengagihan akan dilakukan melalui pejabat serantau Asia dan Pasifik Selatan TAT’s,” Chattan Kunjara berkata. “Kami percaya ini akan berfungsi sebagai alat pemasaran yang berharga bersama dengan agensi pelancongan antarabangsa, syarikat penerbangan, dan persatuan.”

Pratthana Leelapanang, ketua pegawai perniagaan pengguna AIS, menekankan komitmen
syarikat’ untuk mempromosi sektor pelancongan tempatan. “Sebagai penyedia perkhidmatan digital terkemuka negara, kami ingin memberikan pelancong pengalaman perjalanan yang terbaik-dari saat mereka tiba di Thailand,” katanya.

“Pelancong hari ini biasanya bergantung kepada saluran digital untuk pelbagai aspek jadual
perjalanan mereka,” tambahnya. “Ini termasuk transaksi kewangan, tempahan hotel, membeli belah, malahan perkhidmatan kerajaan.”

Liputan Seluruh Negara

Pratthana turut mengatakan tentang peningkatan masyarakat “digital nomad” yang memilih untuk bekerja semasa mereka mengembara.

“Atas sebab ini, sambungan internet yang lancar adalah amat penting,” jelasnya. “Dengan 45 juta pelanggan, AIS menyediakan 5G, jalur lebar tetap dan wi-Fi berkualiti tinggi, bagi
memastikan liputan penuh hampir setiap pelosok Thailand.

Kad SIM “Amazing Thailand” turut menyediakan akses pelbagai rakan kongsi gaya hidup
premium, termasuk Bangkok Insurance, Central Group, Central Retail, Central Pattana, Centara Hotels & Resorts, dan lain-lain.

Melalui kempen “Selamat Kembali ke Thailand”, pelawat akan layak mendapatkan makanan
dan membeli belah percuma atau diskaun dan pengalaman membeli belah di destinasi
pelancongan terkenal negara. Keistimewaan lain bagi kempen ini termasuk perlindungan
insurans yang bernilai sehingga 50,000 Baht, diskaun membeli belah, dan penginapan hotel.

Untuk maklumat lanjut, sila layari www.ais-amazingthailandsim.com.