Penyelesaian Hytera PoC direka untuk membantu industri keselamatan persendirian dalam memastikan keselamatan dan perlindungan bangunan, barang berharga dan orang ramai dengan melakukan rondaan, keselamatan dan pemantauan premis, mengawal wang tunai atau barangan berharga yang lain dalam perjalanan, dan melindungi orang kenamaan.

Keselamatan adalah keutamaan. Pengawal keselamatan harus bertindak balas dengan cepat terhadap ancaman dan menjalankan tugas mereka dengan berkesan tanpa menjejaskan keselamatan harta benda atau kakitangan.

Oleh itu, komunikasi yang pantas dan cekap adalah sangat penting.

Bagaimana penyelesaian PoC memenuhi keperluan bagi industri keselamatan persendirian

Banyak pengawal keselamatan bekerja di lokasi tetap seperti hab pengangkutan, stesen janakuasa, pejabat, pusat pendidikan, hospital, pusat beli-belah, kedai runcit dan bangunan kediaman.

Bagi pengawal keselamatan ini, rangkaian Radio Bergerak Profesional (PMR) yang khusus atau penyelesaian Tekan untuk Cakap melalui Selular (PoC) menyediakan komunikasi kumpulan yang serta merta dan boleh dipercayai untuk memastikan satu tindak balas pantas terhadap sebarang ancaman.

Bagi organisasi dengan bajet yang terhad yang mungkin tidak mampu untuk menggunakan rangkaian PMR yang khusus, penyelesaian PoC menyediakan satu alternatif yang menjimatkan kos tanpa perlu melabur di dalam sebarang infrastruktur rangkaian, kerana ia sudah disediakan oleh operator rangkaian mudah alih.

Untuk memastikan keselamatan bagi persekitaran kerja, adalah sering kali diperlukan untuk memantau dan merakamkan keadaan di kawasan tapak secara tepat masa.

Walau bagaimanapun, liputan CCTV yang tetap sering mempunyai titik buta, oleh itu rondaan pengawasan bergerak oleh pengawal keselamatan adalah diperlukan untuk mengisi jurang itu.

Radio PoC dan kamera yang dipakai pada badan dapat merakamkan apa yang berlaku semasa sesuatu kejadian dan menyediakan bahan bukti video dan audio selepas itu.

Bagi pengawal keselamatan yang bekerja di dalam peranan bergerak seperti perlindungan bagi orang kenamaan atau mengangkut barang berharga, kesukaran utama adalah untuk memastikan komunikasi segera yang boleh dipercayai dengan anggota pasukan dan pejabat semasa dalam perjalanan.

PoC mengatasi masalah ini dengan menyediakan liputan kawasan yang luas dan komunikasi kumpulan yang lancar melalui 3G/4G. PoC juga menyediakan kesedaran keadaan yang lebih besar kepada penghantar dalam keadaan kecemasan, kerana 4G menyokong penstriman video dari tempat kejadian.

GPS mencari aset di lapangan dalam tepat masa, yang membolehkan penghantar untuk menguruskan keadaan dengan lebih berkesan dan meminimumkan peningkatan keadaan daripada menjadi lebih buruk.

Penyelesaian Hytera PoC menawarkan satu sistem komunikasi yang mantap dan berkesan dan penyelesaian pengawasan mudah alih untuk industri keselamatan, oleh kerana rangkaian 3G/4G menyediakan komunikasi yang lancar di seluruh dunia.