MITSUBISHI MOTORS MALAYSIA (MMM), pengedar rasmi kenderaan Mitsubishi Motors di Malaysia, melancarkan Mitsubishi Triton – Phantom Plus Edition hari ini.

Terhad kepada 1,000 unit dan hanya boleh didapati dalam warna Jet Black Mica, Triton –
Phantom Plus Edition direka bentuk untuk meningkatkan gaya hidup dan semangat urban pelanggan bagi aktiviti luar.

Triton – Phantom Plus Edition mempertingkatkan kit badan dan aksesori untuk disesuaikan dengan bentuk tahan lasaknya. Dari segi estetika, Triton – Phantom Plus Edition diperkukuhkan dengan bumbung dekoratif dengan pencahayaan LED dan bamper depan dan belakang yang ditambah dengan ciri merah.

Bagi kewujudan yang lebih agresif, trak pikap 4×4 edisi terhad ini menambah bentuk pada pintu sisi, bantuan pintu belakang, acuan pintu belakang PHANTOM dengan spoiler belakang, sports bar dengan kemasan matte, dan reka bentuk roda aloi hitam berkilat 18-inci dengan tayar semua rupa bumi Yokohama Geolander untuk melengkapkan gayanya.

From L-R COO of MMM, Ilham Helmi and CEO of MMM, Shinya Ikeda

Ia dimeriahkan lagi dengan pelekat badan ‘PHANTOM PLUS’ yang sporty. Pada bahagian kabinnya, Triton – Phantom Plus Edition baharu ini didatangkan dengan tempat duduk kulit tiruan sporti dan karpet berciri merah.

Ia juga dilengkapkan dengan Audio Skrin Sentuh 9 Inci dengan Apple Carplay dan Sedia-Android sebagai standard. Kesemua naik taraf aksesori ini adalah daripada pengedar sah Mitsubishi Motors Malaysia.

Triton – Phantom Plus Edition dijual pada harga di atas jalan dan tanpa insurans untuk pendaftaran persendirian dan didatangkan dengan waranti 5-Tahun atau 200,000 km yang mana terdahulu.

Tambahan Mengenai Mitsubishi Triton – Phantom Plus Edition

Triton – Phantom Plus Edition dikuasakan oleh enjin turbodiesel 2.4-liter MIVEC, yang menghasilkan kuasa maksimum 181 PS dan tork maksimum 430 Nm dengan teknologi Variable Valve Timing.

Dari segi keselamatan, Triton – Phantom Plus Edition didatangkan dengan Sistem Brek Anti Kunci (ABS), Agihan Daya Brek Elektronik (EBD), Bantuan Brek (BA), Kawalan Kestabilan Aktif (ASC), Kawalan Cengkaman (TC), Peringatan Rehat, Bantuan Permulaan Bukit (HSA) dan Bantuan Kestabilan Treler (TSA).

Triton – Phantom Plus Edition juga dilengkapkan dengan Perakam Video Pemanduan (DVR) yang ditawarkan oleh penjual sah MMM sebagai standard di semua ruang pameran Mitsubishi Motors di seluruh negara.

Sebagai kawalan, Triton – Phantom Plus Edition dilengkapkan dengan Easy Select 4WD dengan mod luar jalan raya bagi karakteristik pengendalian optimum bagi apa sahaja rupa Plus Edition juga didatangkan dengan Kawalan Penurunan Bukit di mana kelajuan kenderaan dikawal secara elektronik semasa di dalam mod menurun.

Triton- Phantom Plus Edition juga memberikan radius pusingan yang hebat iaitu 5.9m, menjadikan memarkir atau membuat pusingan dalam ruang yang sempit lebih mudah.
Rangkaian Triton didatangkan dalam enam varian pilihan: