Menyediakan kuasa untuk memenuhi keperluan bagi semua bangunan PVH Eropah di Belanda, pencapaian kelestarian ini merupakan sebahagian daripada komitmen PVH Corp. untuk memperoleh 100% elektrik mereka daripada sumber yang boleh diperbaharui menjelang tahun 2030.

PVH Eropah, ibu pejabat global bagi Tommy Hilfiger dan pejabat Eropah bagi Calvin Klein, yang kedua-duanya dimiliki oleh PVH Corp. PVH, mengumumkan pemasangan apa yang dipercayai sebagai bumbung solar yang paling berkuasa* di dunia yang beroperasi pada masa ini di Pusat Gudang dan Logistik canggih mereka di Venlo, Belanda.

Dijanakan oleh lebih 48,000 panel solar, bumbung solar itu meliputi jejak elektrik Pusat itu, dan secara tidak langsung menyediakan 100% bagi semua tenaga untuk gudang, pejabat dan kedai PVH Europe di Belanda melalui rangkaian kuasa awam Belanda itu.

Rakan tenaga PVH Eropah, Eneco, telah mengesahkan bahawa semua tenaga yang diperlukan untuk menggerakkan bangunan-bangunan ini dihasilkan oleh pemasangan bumbung baharu itu.

Pusat Gudang dan Logistik Venlo dimiliki oleh Heylen Warehouses, sebuah syarikat hartanah logistik Belgium, dalam satu usaha sama dengan AG Real Estate, dan mengekalkan IZEN sebagai rakan pemasangan teknikal untuk bumbung itu.

Peristiwa penting ini menandakan satu lagi langkah di dalam perjalanan PVH untuk mendapatkan 100% tenaga elektrik mereka daripada sumber yang boleh diperbaharui bagi pejabat, gudang dan kedai mereka, dan untuk mendorong penurunan 30% dalam pelepasan karbon rantaian bekalan menjelang tahun 2030.

Usaha ini dikaitkan kepada sasaran pelepasan berasaskan sains PVH yang sejajar dengan tahap penyahkarbonan yang paling bercita-cita tinggi seperti yang dinyatakan dalam Perjanjian Paris.

Ini juga merupakan satu daripada keutamaan yang digariskan di dalam strategi tanggungjawab korporat Forward Fashion  syarikat itu, yang bertujuan untuk mengurangkan impak negatif kepada sifar, meningkatkan impak positif sehingga 100% dan memperbaiki lebih 1 juta nyawa merentasi rantaian nilai syarikat itu.

“Ini adalah satu peristiwa penting yang luar biasa untuk Pusat Gudang dan Logistik kami di Venlo dan bagi perjalanan kelestarian PVH Eropah,” kata Martijn Hagman, Ketua Pegawai Eksekutif, Tommy Hilfiger Global dan PVH Eropah.

“Kami telah mengambil bahagian di dalam pemasangan apa yang kami percaya adalah bumbung solar yang paling berkuasa dan beroperasi sepenuhnya di dunia – satu langkah besar dalam komitmen kami untuk digerakkan oleh 100% elektrik yang boleh diperbaharui menjelang tahun 2030 dan mengurangkan pelepasan rantaian bekalan sebanyak 30% menjelang tahun 2030.

Ini tidak akan mungkin berlaku tanpa sebuah pasukan yang terbaik dalam kelasnya yang terdiri daripada rakan-rakan PVH yang berbakat, bersemangat dan berdedikasi.”

Pada masa ini, sehingga 600,000 keping produk TOMMY HILFIGER dan CALVIN KLEIN diedarkan setiap hari dari Pusat Gudang dan Logistik PVH Eropah di Venlo ke tempat-tempat jualan, termasuk kedai yang dimiliki dan dikendalikan di Eropah, Timur Tengah dan Afrika, dan terus kepada pelanggan.

Penarafan Sangat Baik bagi gudang itu oleh BREEAM menggabungkan standard teladan untuk tenaga, air, pengangkutan, bahan, sisa, pencemaran, ekologi, kesihatan dan kesejahteraan. Ini digambarkan melalui pencahayaan yang cekap tenaga di 100% ruang, penggunaan pembungkusan disahkan 100% FSC (Forest Stewardship Council) dan kitar semula 100% bagi semua kadbod, plastik dan bahan bercetak.